EMOCJE W BIZNESIE

EMOCJE W BIZNESIE

Biznes to ludzie, a za ludźmi stoją emocje. Czy tego chcemy, czy nie, emocje mają ogromny wpływ na każdą sferę naszego życia, w tym również na pracę i kontakty biznesowe. Nie wierzysz? Sprawdź jak reagujesz na wyniki sprzedażowe, stan swojego konta firmowego oraz w sytuacji, kiedy najlepsi liderzy lub pracownicy składają właśnie wypowiedzenie. Przypomnij sobie, jak każdego dnia zmiany, podejmowanie decyzji lub życiowa codzienność obecna jest w Tobie, bez względu na to czy siedzisz na kolejnym spotkaniu, czy analizujesz raport, czy też delegujesz kolejne zadania swoim podwładnym, czy stoisz w korku w drodze do domu lub pędzisz spóźniony z dzieciakami do przedszkola. Widzisz? Emocje obecne są zawsze i wszędzie.

Tymczasem, od lat panuje nie tylko błędne, ale i szkodliwe przekonanie, że z emocjami należy walczyć, tłumić je, wypierać. Że profesjonalizm równa się całkowitemu wyzbyciu się emocji, a ich okazywanie określane jest jako słabość. Efekt? Tłumione emocje z czasem dokonują niekontrolowanej erupcji, wybuchają w najmniej odpowiednim momencie, nieoczekiwanie, przejmują kontrolę nad naszym zachowaniem i podejmowaniem decyzji. Tłumienie emocji to również doskonała pożywka dla nałogów. Niekontrolowane emocje „regulują się” we własnym zakresie skutkując pracoholizmem, używkami i innymi zaburzeniami zdrowia.

Zarządzanie emocjami to dziś jedna z najważniejszych (wraz z umiejętnością zarządzania stresem, relacjami, zmianą i porażką) kompetencji ułatwiających funkcjonowanie i osiąganie satysfakcjonujących wyników w biznesie. To poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa oraz gwarancja dojrzałych zachowań ludzi, którzy tworzą oraz współtworzą wyniki w Twojej firmie. Poczuj, nazwij, zarządzaj emocjami tak jak zarządzasz swoim budżetem. Oswajaj zmiany, zarządzaj sobą i relacjami, by nabrały lekkości i dawały poczucie partnerstwa. Niech fakty wypełniają treść Twoich decyzji, a emocje jedynie poprawiają i dopełniają jakość Twojego życia. Pracuj nad rozpoznawaniem emocji i ich źródeł. Zaobserwuj, jak emocje wpływają na Twoje funkcjonowanie, relacje i proces podejmowania decyzji, by lepiej komunikować, przewodzić, efektywnie działać, reagować na bazie faktów, a nie pod wpływem emocji. By nie czuć się wypalonym, użytym, bezradnym.

Nie daj sobie wmówić, że emocje to brak profesjonalizmu, słabość, którą należy wyprzeć. Jeśli opanujesz wiedzę o swoich emocjach, opanujesz i swoje emocje, a w konsekwencji nauczysz się z nich korzystać, Twoja praca i życie osobiste staną się nie tylko bardziej zrozumiałe, ale i bardziej świadome. Odzyskasz kontrolę nad swoimi decyzjami. Wszystko po to byś lepiej siebie rozumiał, byś lepiej radził sobie w życiu prywatnym i zawodowym.

A jakie emocje Ty przeżywasz w pracy?

autorka

Lidia Krotoszyńska

Ekspert wychodzenia z pułapek business & life. Psycholożka & psychoterapeutka & mówca & przedsiębiorca & mentorka. Autorka rewolucyjnego poradnika „Moje słabości są moją siłą”

      

PRZECZYTAJ TEŻ:

Kiedy praca staje się nałogiem?

Zmienia się kultura i sposób życia, zmienia się tempo i zmieniają się wartości. Niestety dziś coraz większa grupa ludzi żyje swoją pracą, nie zauważając, kiedy ta stała się już ich nałogiem. Nałogowa praca (w swoim biznesie i w pracy dla innych), a co za tym idzie...

Status: kobieta wpływowa

Nie muszą być szefowymi kluczowych działów w firmach ani stać na czele wielkich korporacji, żeby mieć wpływ na innych i na siebie. Nie muszą nosić perfekcyjnie skrojonych garsonek ani wchodzić w cudze role, żeby udowodnić swoją siłę. Nigdy i nikomu. Mogą działać z...

Zadyszka!

Nadmiarowość to jedna z naszych ulubionych pułapek. Wpadamy w nią w okolicach świąt, początku roku, sesji egzaminacyjnej, urodzin, sezonu wyprzedaży, przy okazji zmiany diety, przeprowadzki, życiowych rewolucji. Kusi ambitnymi wizjami przyszłości. Jest jak folder...

1500 CZYTELNIKÓW

NA TYM FANPAGE. DOŁĄCZ!

200 OBSERWUJĄCYCH

POZNAJ MOJE SŁABOŚCI!

LINKED IN

PROFIL ZAWODOWY

Comments

comments