WYWIAD "MOJE SŁABOŚCI SĄ MOJĄ SIŁĄ" CZ.1

Z dumą i radością prezentuję pierwszą część wywiadu ze mną, który ukazał się w magazynie Home&Market.

Skąd u Ciebie, wieloletniego pracownika i współpracownika korporacji, pomysł na własne przedsięwzięcie związane z psychologią i pracą w obszarze emocji oraz pułapek psychologicznych?

Jestem psychologiem zachowań i psychoterapeutą. Przez lata pracy w i dla korporacji moim zadaniem było poprawianie wydajności ekonomicznej firm. Tworzyłam, remontowałam, budowałam i remodelowałam biznesy oraz zespoły w działach zakupu, sprzedaży, marketingu i visual marketingu. Tworzyłam nowe kategorie sprzedażowe. Pracowałam także z tymi, którzy mieli w niedalekiej przyszłości odejść z firm, towarzyszyłam im w zmianie (pomagałam im transferować kompetencje i umiejętności) a także byłam ich oparciem w trudnym do zaakceptowania momencie zmiany.

Zmiana to …?

Zmiana to ……Wiele zależy od perspektywy zmiany i znaczenia jakie jej nadajemy –  „odnowa” czy „od nowa”?. Dla mnie od nowa nie oznacza od zera. Od prawie 25 lat  zawodowo pracuję w procesie zmian i ze zmianą, w praktyce zawsze zaczynam od nowa kiedy pracuję dla i z kolejnym klientem. Potocznie zmiana to strata, rozstania, zwolnienie – cokolwiek to słowo oznacza. Zmiana przynosi i wywołuje spore emocje, lęk, paraliż, niechęć, opór.

Czyli robiłaś średnio przyjemne rzeczy?

Widzę to inaczej. Rozstania nie są przyjemne dla obu stron, bo jest w nich dużo emocji – lęku o przyszłość, żalu po stracie, smutku, a także napięcia, gniewu, poczucia krzywdy, pewnego przymusu. Z drugiej strony są fakty, na których opieramy swoje wybory i decyzje w życiu prywatnym oraz zawodowym. Z przyjemniejszych rzeczy to na przykład przez lata pracowałam w teamie, który przekształcił Domy Towarowe Centrum w międzynarodową sieć z artykułami dla dzieci Smyk, byłam mocno osobiście zaangażowana w debiut i promowanie Harrego Pottera w Polsce, feminizowałam sklepy z artykułami budowlanymi. To był czas, kiedy pracowałam dla jednej z sieci marketów budowlanych i wprowadzałam tam proces samooobsługi oraz „kobiecość”.

Co może być kobiecego w sklepie z narzędziami?

Niewielu kobietom mówi cokolwiek np. moc wiertarki. Ale kiedy jest na niej napisane/narysowane, co można nią zrobić w domu, wtedy kobieta jest w stanie takie urządzenie kupić (dla siebie lub w prezencie). Zatem miałam cel – pokazać kobietom, do czego służą dostępne w markecie budowlanym przedmioty, by czuły się podczas zakupów pewniej.  Do tego jeszcze projekty łączące sprzedaż i ekspozycję produktów, by kupujący nabywali całe projekty, a nie poszczególne produkty.

Nie obawiasz się zmiany?

Pewnie, że się obawiam. Jestem tylko człowiekiem. Ale mam to oswojone i wiem jak sobie z tym poradzić, a do tego lubię wyzwania i ekscytację. Stwierdzam, że mam zaplecze i wsparcie, lubię się uczyć, więc działam. Trochę tu kłania się moja życiowa pułapka – impulsywność i włączająca się perfekcja. A do tego  duża wrażliwość. Ale dzięki temu…..powstała moja specjalizacja – jestem ekspertem wychodzenia z pułapek (business & life).

autorka

Lidia Krotoszyńska

Ekspert wychodzenia z pułapek business & life. Psycholożka & psychoterapeutka & mówca & przedsiębiorca & mentorka. Autorka rewolucyjnego poradnika „Moje słabości są moją siłą”

      

PRZECZYTAJ TEŻ:

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

1500 CZYTELNIKÓW

NA TYM FANPAGE. DOŁĄCZ!

200 OBSERWUJĄCYCH

POZNAJ MOJE SŁABOŚCI!

LINKED IN

PROFIL ZAWODOWY

Comments

comments